Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marleen Vliet - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marleen Vliet - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

09 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Na zes weken samen met mijn zus op reis te zijn geweest, was het tijd om afscheid te nemen. Ingeborg ging weer terug naar Nederland en voor mij stond een nieuw avontuur te wachten: Nieuw Zeeland. Op het vliegveld hebben we elkaar maar heel snel een dikke knuffel gegeven, voordat er tranen zouden vloeien;-). Wel een raar gevoel hoor, want wat hebben een leuke tijd gehad!

In Nieuw Zeeland ga ik reizen met de Kiwiexperience. Dit is een grote (uiteraard groene) bus waarmee je kunt opstappen en afstappen wanneer je wilt. Mijn eerste stop in Nieuw Zeeland was Christchurch. Velen zullen deze plek wel kennen van de grote aardbeving die hier heeft plaatsgevonden. Miljarden aan schade en van de stad is weinig over. Indrukwekkend om te zien, zoveel lege plaatsen waar eerst huizen stonden, nu leeg. Doordat de stad weer aan het opkrabbelen was, is hier vrij weinig te beleven. Tijd om verder te gaan! Volgend stop: Kaikoura, (betekenis stad van de krab). Dit is het plaasje om walvissen, zeehonden, dolfijnen etc. te kunnen spotten. Ik heb hier een prachtige kanotocht gemaakt over de knalblauwe oceaan op zoek naar zeehonden. En die waren er genoeg!

Over het algemeen lag het tempo van reizen in Nieuw Zeeland een stuk hoger dan in Australie. Alles ligt hier heerlijk dichtbij (in vergelijking met Australie in iedergeval). Elke dag vroeg opstaan en hop weer in de bus naar het volgende plaatsje. In de Greyhound in Aussie lag ik voornamelijk te maffen, maar elk stukje van Nieuw Zeeland is zo mooi, daar wil je niets van missen! :-) Verder hoogtepunten in Nieuw Zeeland:
- de geweldige Christmasparty, waarbij iedereen zijn best had gedaan op zijn outfit. Zo kwamen er kerstkado's voorbij, kerstbomen, en een Maori kerstman. (Maori's zijn de eerste bewoners van Nieuw Zeeland).
-Wanaka, wat een prachtig plaatsje. Knalblauwe meren, gecombineerd met de hoge bergen. Verder een goed idee voor nederlandse bioscopen: Fresh, hot chocolate cookies in de pauze! mmmmm
-Queenstown; Het Cherchonissos van Nieuw Zeeland. Eindelijk een plek om eens lekker op stap te gaan. De eerste twee weken is daar niks van gekomen omdat het reistempo zo hoog lag en er zo veel dingen te doen en te zien waren. Gezellige plek om een drankje en een dansje te doen. Queenstown is ook vooral bekend om de vele bungy's die je hier kunt doen. Hier heb ik mij maar niet aan gewaagd. In plaats daarvan heb ik heel rustig een prachtige mountainbiketour rond het meer gedaan en een trip naar Milfords sounds, bestempeld als 1 van de mooiste plekken op de wereld.
- Eigenlijk stonden mijn laatste drie dagen weer gepland in Christchurch. Omdat daar weinig te beleven was heb ik mijn reisschema wat omgegooid. Hop, naar Mount. Cook, de hoogste berg van Nieuw Zeeland. Wat was dit een goede beslissing. Wat indrukwekkend hier! Blauwste meer wat ik ooit heb gezien, gecombineerd met groene glasvlakten en de besneeuwde bergtoppen, wow! Ik begrijp het helemaal dat Nieuw Zeeland voor veel films als filmdecor wordt gebruikt!

Australie was mijn hoofddoel om naar toe te reizen, maar wat ben ik blij dat ik door (het zuidereiland) van Nieuw Zeeland ben gereisd. Prachtige natuur en vriendelijke mensen. Af en toe mischien iets te rustig naar mijn zin. Er zijn hier namelijk meer schapen dan mensen. Kerst en oud nieuw waren gepland in Sydney, dit bewaar ik voor de volgende blog! Verder staan er nog mooie dingen op de planning waaronder: Australian Open en The Great Ocean Road.

Cheers en een dikke kus,
Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2014

Sydney en Melbourne (en Canberra)

09 Januari 2014

Nieuw Zeeland
Marleen

Reis naar Australie en Nieuw Zeeland

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 1435

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: